Кодекс ліцеїста

Ліцей – це організація, в якій суворо дотримуються всіх вимог законодавства, встановлених стандартів і правил та очікує від усіх членів освітнього процесу  відповідної поваги і дотримання правових норм. Ліцей гарантує забезпечення рівних прав усім  членам освітнього процесу незалежно від їхнього соціального статусу, статі, віку, національності, релігійних та інших уподобань і сподівається, що взаємовідносини між усіма членами спільноти базуватимуться на взаємоповазі, академічній доброчесності, загальновизнаних принципах культури, моралі й етики. Кожен ліцеїст є обличчям ліцею незалежно від того, знаходиться він безпосередньо на території закладу чи за його межами. Учень старанно й доброчесночесно навчається з метою саморозвитку, здобуття високоякісної освіти й навичок для задоволення своїх потреб, вимог держави, суспільства.

Учні:

  •  окремо і разом із персоналом ліцею своєю достойною поведінкою й цілеспрямованою працею формують позитивний імідж закладу;

  •  поважно ставляться до вчителів, викладачів, адміністрації, співробітників, чемно і терпляче поводяться з іншими ліцеїстами, завжди готові надати їм необхідну допомогу;

  •  є чесними та відповідальними, ретельно готуються до уроків, докладають зусиль до своєчасного виконання всіх завдань;

  •  активно займаються самостійною роботою, використовуючи  додаткові джерела інформації, використовують усі можливості для отримання необхідних знань на принципах академічної доброчесності

  •  відповідно до інтересів та уподобань беруть участь у науково-дослідній роботі, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, а також у культурно-спортивній та інших видах суспільної діяльності;

  •  активно працюють у складі комісій учнівського самоврядування, відповідально ставляться до своїх обов’язків, проявляють ініціативу, відповідальність;

  •  вільно висловлюють свої погляди й переконання, якщо вони не зачіпають аналогічного права інших і не принижують їхньої людської гідності;

  •  уникають створення конфліктних ситуацій, а в разі виникнення таких ситуацій врегульовують їх на засадах поваги й толерантності та відповідно до Кодексу безпечного середовища закладу;

  • не допускають будь яких проявів дискримінації;

  •  ведуть здоровий спосіб життя, виявляють негативне ставлення до вживання тютюну, алкоголю, наркотичних та психотропних речовин;

  •  мають охайний та чистий вигляд, дотримуються корпоративного дрес-коду, що відповідає діловому стилю одягу.

  •  дотримуються Правил внутрішнього розпорядку закладу;

  •  дбайливо ставляться до майна, обладнання, а також природного навколишнього середовища;

  •  не спізнюються на заняття;

  •  не з’являються на території ліцею в стані алкогольного сп’яніння;

  •  не вживають наркотичні та психотропні речовини, алкоголь, тютюн;

  •  не приносять на територію ліцею зброю, прилади для паління, газові балончики та інші речі, що можуть зашкодити здоров’ю та життю людини;

  •  не вживають нецензурну лексику;

  •  не відвідують заняття в спортивному, відвертому та пляжному одязі.

На заняття учні вчасно приходять до кабінету відповідно до діючого розкладу (у разі пропуску занять класному керівнику та черговому адміністратору подається пояснювальна записка від батьків або медична довідка).

Під час занять учні:

  • не знаходяться у верхньому одязі;

  • не вживають їжу та жувальну гумку;

  • не залишають кабінет без дозволу викладача;

  • не заважають учителю та учням проводити заняття;

  • не користуються мобільним телефоном без дозволу вчителя;

  • дотримуються академічної доброчесності;

  • є підготовленими відповідно до вимог даного предмету;

  • під час контролю знань розраховують тільки на власні знання (не шукають інші джерела інформації).

У бібліотеці:

  • не розмовляють голосно, не користуються мобільними телефонами (розмови);

  • не роблять написи на книгах та посібниках та не виривають із них сторінки;

  • компенсують вартість у випадку псування або втрати бібліотечної книги, підручника, посібника.

У комп’ютерному класі:

  • не користуються технікою без дозволу вчителя;

  • дотримуються правил техніки безпеки;

  • дотримуються тиші;

  • не вживають їжу та напої (не тримають пляшки з водою на робочих столах)

У роздягальні:

  • дотримуються розкладу роботи;

  • не заважають іншим людям вільно пересуватися коридором

  • не заходять до роздягальні без дозволу працівника ліцею

  • не залишають у роздягальні цінних речей

  • змінне взуття зберігають у закритих пакетах

  • чергові учні обережно ставляться до речей інших учнів. 

  • не здають та не отримують одяг інших учнів;

У гімнастичній залі:

  • знаходяться тільки згідно з розкладом та з дозволу викладача;

  • займаються лише в спортивному одязі та спортивному взутті;

  • дотримуються правил техніки безпеки;

  • у роздягальні поводяться стримано, коректно, не розкидають власні речі, не беруть речі інших;

  • не залишають цінні речі в роздягальні (заклад не несе відповідальність за їх збереження).

У їдальні: 

  • терпляче та з повагою ставляться до інших присутніх, дотримуються черги;

  • після прийому їжі акуратно ставлять стілець, відносять посуд у відповідне місце;

  • самостійно прибирають за собою, якщо забруднили стіл або підлогу;

  • не чинять надмірного галасу;

  • не виносять посуд із зали їдальні без дозволу працівника їдальні.

Учні, які беруть активну участь у громадській діяльності, дотримуються даного кодексу отримують пільги, нагороди, грошові винагороди, подяки, грамоти, інші заохочення. 

До осіб, які своєю поведінкою створюватимуть незручності або негативно впливатимуть на інших, адміністрація спільно з Учнівською радою та Радою профілактики вживатимуть відповідних заходів впливу. Даний документ покликаний допомогти учням уникнути можливих суперечностей, конфліктів та інших незручностей, розроблений із метою підвищення ефективності освітнього процесу, а також врегулювання комплексу взаємовідносин, що б підтримували імідж ліцею серед закладів освіти України.

МІРИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ 


Будь-які міри не можуть обмежувати у доступі до здобуття повної загальної середньої освіти. Жоден учасник освітнього процесу не повинен зазнавати жодних форм дискримінації, не може бути обмежений у праві брати участь у заходах, що проводяться у закладі освіти.

  1. За пропуски занять без поважної причини – зниження рейтингу, обов'язкове опитування пропущеного матеріалу на уроці, а за пропуск 1О уроків (пар) поспіль виноситься питання про внесення до «групи ризику»  подальшою відповідальністю відповідно до закону України

  2. За прояв будь яких форм насильства на території ліцею - повідомлення батьків, зниження балів у моніторингу; аналіз поведінки на засіданні Ради профілактики з наступними діями , відповідно до Кодексу безпечного освітнього середовища.  

  3. За псування майна ліцею - повідомлення батьків і відшкодування збитків.

  4. За псування майна ліцеїста - вибачення і відшкодування збитків (за заявою потерпілого).

  5. За лайку, крики, грубість - вибачення, зниження балів у моніторингу.

  6. За неохайність та засмітнення території  у разі відмови прибрати за собою - додаткове чергування по ліцею.

  7. За самоусунення від чергування - штрафне чергування. У випадку повторного самоусунення – зниження балів у моніторингу.

  8. За спізнення до уроку - позачергове опитування, у разі систематичних спізнень  - відпрацювання матеріалу.

  9. За створення перешкод на уроці - видалення з уроку та індивідуальне навчання в присутності чергового адміністратора.

  10. За порушення дрескоду  -  зниження балів у моніторингу.

МІРИ ЗАОХОЧЕННЯ

Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймаються з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів. Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймає педагогічна рада. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, громадські об’єднання, юридичні, фізичні особи можуть заохочувати та відзначати академічні та інші досягнення учнів.

  1. Кращим ліцеїстам за 10 місць у моніторингу за семестр – грамоти, подарунки та грошові премії.

  2. За постійні успіхи у навчанні – вручення грамот, кубків, медалей, подарунків та грошових премій на святі «Віват, ліцеїсте!». За високий рівень досягнень – звання «Інтелектуал року», за достатній рівень знань – «Надія року».

  3. За будь - яке результативне досягнення -  спеціальні призи або грамоти.

  4. За особливі творчі досягнення присвоюється звання «Ліцеїст року» та «Ліцеїстка року».

  5. Володар подарунку може один раз уникнути будь-якої вище перерахованої
    міри відповідальності, повернувши ліцею свій подарунок чи відмова від звання.

  6. За академічну доброчесність – звільнення від занять у залікові дні, звільнення від підсумкових робіт з окремих предметів за рішенням учителя, виконання обов’язків учителя в День учнівського самоврядування або на поточних уроках.


ДРЕСКОД
Правила ділового стилю для дівчат

  • Силует напівприлеглий.

  • Темна кольорова гамма спідниці, брюк або шорт.

  • Ніяких малюнків. Допустимі неяскраві принти.

  • Допускаються шорти ділового крою до колін.

  • Піджак, жакет або кардиган.

  • Спідниця з довжиною в 5 сантиметрів від коліна, або не менш ніж 20 сантиметрів від підлоги.

  • Блуза неяскравих кольорів.

  • Предмети прикрас невеликі і лаконічні.

  • Допускається натуральний макіяж, зачіска акуратна, з зафіксованими волоссям. Манікюр неяскравий.

 Правила ділового стилю для хлопців

  • Костюм або брюки темного кольору з сорочкою. Довжина брюк повинна бути до середини каблука.

  • Сорочка  неяскравих кольорів.

  • Допускается водолазка, жилет або поло.

  • Краватка - це елемент індивідуальності. Вона повинна гармоніювати з піджаком і сорочкою. Її довжина строго доходити до ременя.